Etapy prawidłowego pozycjonowania stron

Jednym z kanałów w marketingu internetowym jest obecnie pozycjonowanie. Są to działania realizowane przez pozycjonera albo inną osobę związaną z marketingiem internetowym, które mają na celu rozpowszechnianie strony w wyszukiwarce, w wynikach darmowych. Aby jednakże strona dotarła do możliwie jak największej liczby osób potrzeba pozyskać jak najlepsze pozycje dla fraz priorytetowych strony.

Pozycjonowanie dokładnie tak samo jak inne działania marketingowe musi być poprzedzone nakreśleniem odpowiedniej strategii i planem działania. Nie jest to natomiast możliwe bez zaprojektowania audytu SEO. Czym jest audyt SEO? Audyt SEO wykonywany obowiązkowo na początku współpracy, a na prawdę często nawet przed rozpoczęciem działań. Jest podparty dokładną analizą strony a także profilem linkowania, a często również analizą konkurencji. Zawiera on listę rekomendacji, jakie mają być wdrożone na stronę albo prowadzone w ramach pozycjonowania. W pewnych sytuacjach są one rozłożone w czasie, żeby osiągnąć lepsze efekty. Po weryfikacji audytu przez klienta pozycjoner może przystąpić do ich wcielania w życie. W trakcie okresu pozycjonowania audyt taki może być cyklicznie przeprowadzany w odpowiednich odstępach czasu, tak aby zaimplementować działania do bieżących efektów. Co można znaleźć w tym audycie? Wśród rekomendacji zawartych w audycie SEO mogą wyszukać się zmiany w ramach optymalizacji strony tj. m.in. zmiany w zakresie meta tytułów i opisów, treści strony, opisów towarów, nazw produktów, adresów URL, czy prędkości strony. Zalecenia mogą dotyczyć także profilu linkowania, oraz innych wskazań i cennych porad dla klienta. To, co znajdzie się w takim audycie, zależy w ogromnej mierze od fantazji pozycjonera. Jakie narzędzia używane są do audytu? Oczywiście dla dokładniejszych pomiarów i bardziej szczegółowej analizy strony pozycjoner stosuje wiele narzędzi, począwszy od analityki internetowej, skończywszy na audytorach stron. Niektórenarzędzia są całkiem darmowe, w szczególności te udostępniane przez firmę Google, jak Google Search Console i Google Analytics. Zobacz także: linki z presell pages.